Maasland Relocation

Beëindiging huurovereenkomst

In het huurcontract staat duidelijk vermeld wat de geldende opzegtermijn is en op welke wijze je moet opzeggen. Huurcontracten vereisen hiervoor doorgaans een aangetekende brief. Indien gewenst kunnen wij huurders met een premiumpakket begeleiden bij het beëindigen van hun huurcontract. Zodra wij een opzegbrief of e-mail ontvangen, informeren wij uw verhuurder of beheerder en sturen u vervolgens een schriftelijke bevestiging van uw opzegging.

De opzegtermijn is vastgelegd in het huurcontract en voor een huurwoning geldt doorgaans een opzegtermijn van minimaal 1 kalendermaand.

Huurtermijn

De huurperiode bedraagt vrijwel altijd minimaal één jaar en mocht u binnen het jaar willen verhuizen, dan is dit mogelijk als u, wij of de verhuurder een nieuwe huurder vinden. Uw huurovereenkomst eindigt dan op het moment dat het nieuwe huurcontract met de nieuwe huurder ingaat. Het is echter mogelijk dat sommige eigenaren een kleine boete (meestal een halve maandhuur) in rekening brengen voor het verbreken van de vaste looptijd van het contract. Mocht dit het geval zijn, dan bent u niet aansprakelijk voor de resterende huurdagen.

Waar kan ik mijn opzegbrief naartoe sturen?

U kunt uw opzegbrief rechtstreeks naar uw verhuurder of beheerder sturen of, als de verhuurder een beheerder heeft aangesteld, naar deze beheerder. De adresgegevens of het e-mailadres vindt u in uw huurcontract. Vermeld in uw brief in ieder geval de volgende gegevens:

  • Volledige naam zoals vermeld in uw huurcontract
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Adres van het gehuurde goed
  • Datum waarop u het huurcontract wilt laten eindigen
  • IBAN & BIC code voor het retourneren van de borg