Maasland Relocation

Nutsvoorzieningen: Gas, water en elektriciteit

Wanneer u een kamer of woning huurt, worden uw nutsvoorzieningen (gas/water/elektriciteit) vaak betaald door de eigenaar en inbegrepen in de voorzieningen en diensten van uw maandelijkse huurprijs. Als de nutsvoorzieningen niet bij de huurprijs zijn inbegrepen, dient u zelf een leverancier te regelen. Uw huis of appartement krijgt een eigen water-, gas- en elektriciteitsmeter. Jaarlijks ontvangt u van uw leverancier een formulier waarin de actuele meterstand wordt opgevraagd. U betaalt dan op basis van het werkelijke verbruik. Het is belangrijk om gas, water en elektra in uw woning snel te regelen, om extra kosten en afsluiting te voorkomen.

Water:

De enige leverancier voor water in Maastricht is WML (‘Water Maatschappij Limburg’). Wanneer u uw nieuwe woning betrekt, moet u aan WML doorgeven dat u de nieuwe bewoner bent. U heeft uw adres, geboortedatum, bankrekeningnummer en meterstanden nodig.

Electriciteit en gas:

De energiemarkt in Nederland is geliberaliseerd, waardoor u leveranciers kunt kiezen (of wijzigen). De meesten van hen hebben ‘groene’ opties, wat betekent dat energie wordt gekocht uit alternatieve bronnen zoals wind, water en biomassa. Wanneer u naar uw nieuwe woning verhuist, moet u er contact mee opnemen van de energieleveranciers en laat hen weten dat u de nieuwe bewoner bent. Voor het abonneren heeft u uw adres, geboortedatum en bankrekeningnummer nodig en meterstanden.

Hulp nodig?

Heeft u hulp nodig bij het aansluiten van uw water, gas en elektriciteit voor uw nieuwe woning? Wij kunnen u volledig ontzorgen. Neem dan gerust contact met ons op.